jaghetercassandra

Direktlänk till inlägg 10 mars 2014

Även fast vi är små är vi starka

Av Cassandra Johansson - 10 mars 2014 16:43

Pluggat. Pappa har förhört mig på SO;n & de var sjukt lätt. Eller ja, en fråga var lite svårare. Men det är ju tills på onsdag så det tas ju.
Just nu orkar jag inte mer läxor än överflödigt, så när jag känner att jag kan det så slutar jag plugga.
Jag vet att jag bara går i femman, men vi får även mycket läxor & lite tid. I min klass missförstås vi inte med att vi är små, vi behandlas som att vi är äldreyngre. Just nu så kanske ni tycker 'du går bara i femman, dina betyg betyder inget' det är bara det att från dagis har vi våra betyg. Alltså inte i matte och så eftersom att vi inte hade de då. Men uppförande & sånt.
I 7:an eller högstadiet så spelar det nog roll med femman & sexan. Jag tror betygen går på vad man hade för betyg innan. Jag har alltid varit den tråkiga toppeleven, jag minns i trean så var jag jätteledsen för det, jag hade svårast böcker i läsläxa, & den boken jag läste då, vissa i min klass läser fortfarande sånna böcker. Just nu i femman händer ganska mycket, man kommer in i ett stadie där man är ledsen i perioder. Jag är dock nästan aldrig riktigt ledsen, men läxorna har gått överstyr. Man blir också mycket tröttare i denna åldern, det märks på många i klassen.
Jag är sjukt trött just nu, undra om jag kommer orka till halv sju ,även om det inte är länge. Förut kunde jag kunna sova klockan 12 på natten på en skoldag, & nu så kan jag knappt vara uppe till nio.
Man får även humörsvängningar då man ibland börjar gråta för något som hände för fem år sen.
Läxorna & livet börjar spåra, & funkar inte ihop längre.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cassandra Johansson - 28 mars 2014 20:45


  gamma bild sen typ januari.   Dag 1, om mig: Jag är en tjej på 12 bast, som gillar mode & hästar. Jag älskar också att ta bilder & kort och jag använder en canon eos 500D. Jag gillar att sova & vara allmänt lat, men jag gillar att röra p...

Av Cassandra Johansson - 27 mars 2014 22:45


Imorgon startar 20 dagarna, och såhär kommer dagarna se ut:   dag 1 - om mig dag 2 - min familj dag 3 - jag som liten dag 4 - mina måsten dag 5 - mina kompisar dag 6 - jag gillar dag 7 - jag hatar dag 8 - min skola dag 9 - min klass da...

Av Cassandra Johansson - 27 mars 2014 19:52


Förlåt för ingen bloggning på EN vecka, omg. Imorgon är det freeeeedag - yes! På lördag ska jag på vuxenkalas, annars ska jag som vanligt plugga. Denna veckan har inte hänt såhär 'jätte mkt' på idrotten i onsdags blev jag & min bästavän as arga...

Av Cassandra Johansson - 21 mars 2014 07:37


Yes! Alltså äntligen, denna veckan har gått så segt. Men min BÄstavän är i fjällen, så det är ju lite tråkigt hon kommer iaf hem på söndag :) Idag så är det skola, sen går jag hem & lämnar min väska + hämtar min data sen tar jag bussen till amanda ...

Ovido - Quiz & Flashcards